Petikan yang di ambil dari Harian Metro

SAYA lelaki berumur 19 tahun. Saya sedar kesalahan saya dan kekasih yang sudah terlanjur. Saya ingin berubah untuk tidak melakukan lebih daripada itu dan juga yang ringan-ringan.

Saya sudah meluahkan keinginan kepadanya, tapi maklum balasnya tidak seperti saya jangkakan. Apabila saya kata tak nak lagi berzina dengannya, dia kata saya yang mengajarnya berzina.

Dia menganggap jika saya tidak mahu berzina dengannya, itu bermakna saya tak sayang dia. Memang agak pelik bila lelaki yang cuba berhenti daripada berzina, tapi yang perempuan sebaliknya.

Mengikut fahaman,
Xsemestinya setiap kehendak individu perlu kita tunaikan kerna membuktikan sayang kita kepadanya.

Allah SWT ada berfirman di dalam Al-Quran menyatkan kita perlu menjauhi dari perkara-perkara maksiat. Ini kerana sekali kita terjebak, kita susah untuk berpatah balik.

Perlu kita ingat bahawa, wanita dijadikan oleh Allah SWT sebagai peneman dan pasangan kepada lelaki. Lelaki pula perlu ingat bahawa kita dijadikan sebagai khalifah untuk membimbing lelaki.

Yang terpenting perlu kita ingat, ramai kaum lelaki mendiami Neraka kerana perempuan
- Ibubapa
(mengabaikan tangungjawab dalam mendidik anak untuk menutup aurat dan menjaga kehormatan diri dan maruah keluraga)
- Suami
(Apabila si isteri tidak menjaga maruah si suami dan mendedahkan auratnya kepada mereka yang bukan mukrimnya)
- Abang
(Apabila terabainya tanggungjawab dalam menjaga kehormatan adiknya)

Fikir2kan dan selamat beramal

4 Responses
  1. C-Ha Nasiha Says:

    pelik gak ekh?
    ader jgak perempuan mcm ni..
    laki tuh da ckup baik nk bertaubat tp perempuan tu plak xnk..
    ish2!
    dunia skang ni pelik..
    ehehe.. :P


  2. Framestone Says:

    tanda2 kiamat... dalam dunia nie dah byk bnde2 pelik berlaku.. kalu ikutkan perkara mcm nie mmg dah kerap berlaku.. cuma xdiketengahkan je


    ada kes di mana, si perempaun meninggalkan lelaki dan pergi ke orang len semata2 tidak berzina dengannya

    fikir2kan dan renungkan


  3. samdaddycool Says:

    Dah mamat tu ajak bertaubat.. si betina plak tak mau.. aku backhandsekali kang!


  4. Framestone Says:

    kes cam nie dah kerap berlaku... sebab perempuan lagi xleh nk tahan nfsu berbanding lelaki